środa, 21 października 2009

MEDYTACJA 159(czytanie liturgiczne z dnia 21.10.2009)

Rz 6, 12-18: Oddajcie się na służbę Bogu jako ci, którzy ze śmierci przeszli do życia (Rz 6, 13).
Pan Jezus powiedział:
Służ Mi dzisiaj z radością, bo radość jest najmocniejszym znakiem przejścia ze śmierci do życia. Radosne serce daje świadectwo, że Ja jestem w nim Królem, a ono przeze Mnie i we Mnie jest królestwem miłości i pokoju.
(Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, t. III, 19.10.2005)

Ścieżki do medytacji:
Pan Bóg zaprasza mnie do szkoły radości. Zaprasza wybrać życie. Za sobą zostawić śmierć, którą zgotowały mi skutki zranień.

Czy życie dla mnie jest naznaczone pragnieniem służby?
Czy pojmuję, że tylko służba z radością w sercu nie lęka się krzyża, nie skupia się na doznanej krzywdzie?
Czy wierzę, że radości zmartwychwstania nie stracę, jeśli będę dzieckiem?

Ojciec słucha mnie zawsze. Mogę w każdej chwili powiedzieć Mu o tym, jak się czuję, i przez to uwolnić się od pokusy skupienia się na moim zmartwieniu.
Więcej: otrzymam pomocne światło, wytrwam w świadomości Jego obecności.
Będę dzieckiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz