piątek, 2 października 2009

MEDYTACJA 143(czytanie liturgiczne z dnia 02.10.2009)

Mt 18, 1-4: Jeśli sie nie odmienicie i nie staniecie jak dzieci, nie wejdziecie do królestwa niebieskiego (Mt 18, 3)
Pan Jezus powiedział:
Czy rozumiesz, co jest istotne w postawie dziecka?
To jego zaufanie, ale płynie ono z głębokiego przekonania, z niezachwianej pewności, że jest kochane, bez względu na to, jaki jest, ale jest kochane.
I ta pewnośc daje mu ogromne poczucie bezpieczeństwa,
jest też źródłem odwagi,
motywuje do wysiłku,
wypełnia radością,
uspokaja serce,
ale przede wszystkim uzdalnia do miłości wzajemnej i bezwarunkowej.

Żyj w promieniach tej miłości i niech głęboką radością napełnia cię świadomość, że jesteś tak bardzo ukochana, zawsze, bezgranicznie. Kocham cię taką, jaka jesteś. Ukochałem cię od wieków i nigdy kochać nie przestanę.
(Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, t. III, 1.10.2005)

Ścieżki do medytacji:
Darem Ojca dla mnie - niezachwiana pewność bycia kochanym.
Czy pragne otwierać się w każdej kolejnej chwili na te łaskę?
Czy zauważam moje zamknięcie się, skupienie na sobie, brak radości?

Czy dostrzegam taką doskonałą postawę dziecka u Maryi, mojej Matki?
Zastanowię się: gdyby Ona słyszała te słowa Jezusa o zaufaniu dziecka, skierowane do Niej, co odczuwałaby Ona w tym momencie?


Mogę prosić, by Ona we mnie była ufna, pewna miłości Ojca.

I wtedy zacznę bardziej zauważać przejawy miłości, opieke, delikatność Ojca. Zacznę praktykować wdzięcznośc i zaufanie, wyrażać je przez szczerą rozmowę z Jezusem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz