środa, 30 września 2009

MEDYTACJA 142(czytanie liturgiczne z dnia 30.09.2009)

Łk 9, 57-62: Lisy mają nory i ptaki powietrzne gniazda, lecz Syn Człowieczy nie ma miejsca, gdzie by głowę mógł oprzeć (Łk 9, 58).
Pan Jezus powiedzał:
Czy pragniesz dać Mi to miejsce w swoim życiu?

Zawsze dajesz Mi dobre miejsce na odpoczynek w swoim sercu, gdy Mnie pragniesz, gdy chcesz Mego uczestnictwa we wszystkim, czym się zajmujesz, czym żzyjesz, co przeżywasz, gdy twój kontakt ze Mną w codzienności jest żywy, szczery, prosty i ufny, gdy pragniesz Mojej bliskości i gdy troszczysz się, aby Moje pragnienia dobrze rozpoznać i je spełniać.

Nie martw się swoją słabością, lecz korzystaj z mocy Krwy Mojej jeszcze bardziej świadomie niz dotąd.

Miałam wrażenie, że Jezus dodał jakby z uśniechem:
A gdy przyjdzie trudna sytuacja, to wtedy będziemy martwili sie razem.

(Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, t. III, 28.09.2005)

Ścieżki do medytacji:

"Czy pragniesz dać Mi to miejsce w swoim życiu?"

Jak się czuję, czytając to pytanie Pana Jezusa?
Warto powiedzieć Mu o tym.
Nie o tym, co myślę o sobie w świetle tak radykalnego pytania, tylko o tym , jak się czuję?

I niech trwanie dzisij w obecności Maryi, przyjmowanie mocy Jegi Krwi w wezwaniach Litanii do Krwi Chrystua, będą moją żywą odpowiedzią, błaganiem dziecka o cud.

Kiedy Jezus porównywał Siebie z ptakami, które mają gniazda, zapewne nie chodziło o to, że nie ufał Opatrznośc Bożej, niepokoił się o miejsce nocnego spoczynku tego dnia...

On widział, że mimo Jego oddania się ludziom, serca tych, uzdrowionych, nakarmionych, oświeconych Słowem Bożym, nie pragną Jego uczestnictwa w ich codziennym zyciu. Nie pragną wspólnoty.

"Czy pragniesz dać Mi to miejsce w swoim życiu?"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz