środa, 2 września 2009

MEDYTACJA 122(czytanie liturgiczne z dnia 02.09.2009)

Ps 52: Na wieki zaufam łaskawości Boga. Będę Cię sławił na wieki za to, coś uczynił, polegał na Twoim imieniu (Ps 52, 10-11).
Pan Jezus powiedział:
Trzeba i tobie przejść przez wiele prób i ucisków, ale polegaj we wszystkim na Mnie, zaufaj bez granic. To Ja ciebie prowadzę, a wszystko, co przeżywasz jest w Moich planach. Na razie są one przed tobą zakryte, dlatego doświadczenia nie są zrozumiałe, ale potem poznasz, jak wielkie rzeczy przygotowałem dla ciebie i będziesz sławiła Mnie na wieki za to, co dla ciebie uczyniłem.
(Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, t. III, 31.08.2005)

Ścieżki do medytacji:
W doświadczeniu każdej próby, każdego ucisku Pan Jezus zaprasza mnie zareagować nie tak, jak reaguje dziecko zranione, zareagować inaczej, niż dawniej.

Zranienia "zaprogramowały, dziecko do nieufności, lęku, wycofania się i zniechęcenia.
Natomiast uzdrowienie dziecka, które poznało prawdę o skutkach zranień dzięki szczerej rozmowie z Ojcem o swoich cierpieniach, rodzi w dziecku odważną ufność. Dla dziecka pokarmem na każdą chwilę staje się bliskość kochającego Boga.

Czy teraz właśnie przechodzę próbę?
Czy cieszę się na wspomnienie o tym, że Ojciec jest blisko, że Jego kochająca dłoń jest zawsze przy mnie,że ona "nie zniknie niespodziewanie i nigdy nie odrzuci?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz