sobota, 19 września 2009

MEDYTACJA 132(czytanie liturgiczne z dnia 19.09.2009)

Łk 8, 4-15: Ziarno z żyznej ziemi oznacza tych, którzy wysłuchawszy słowa (...), zatrzymują je i wydają owoc przez swą wytrwałość (Łk 8,15).
Pan Jezus powiedział:
Nie trać pokoju serca, wytrwaj w nim i pamietaj, że żadne przeciwności nie mogą odebrać tobie radości serca. Dlatego przyjmuj trudności spokojnie, ufnie powierzając Mi siebie i wszystkie swoje sprawy.

Im więcej wysiłku wymaga od ciebie jakieś zadanie, staraj się tym bardziej wypełnić je do końca, ze spokojem w sercu i jeżeli jakaś trudna sytuacja wymaga przetrwania, to w pełnym zawierzeniu trwaj spokojne przy Moim Sercu.
(Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, t. III, 17.09.2005)

Ścieżki do medytacji:
Pokój. Radość. Zawierzenie.
Wypełnione tym jest serce dziecka Bożego...
Czasem moje serce też bywa takie. Czasem otwieram się na łaskę zawierzenia.
A potem? Czy mam pragnienie, czy proszę Maryję, aby we mnie żyła zawierzeniem?
Czy w trudnej chwili jestem tak zmieszana, że nie pamiętam o Jej trwaniu w zawierzeniu za mnie?

Spróbuję powiedzieć Jezusowi, jak się czuję, kiedy brakuje mi odwagi zaufać Mu...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz