sobota, 26 września 2009

MEDYTACJA 138(czytanie liturgiczne z dnia 26.09.2009)

Za 2, 5-9. 14-15a: Ciesz się i raduj, Córo Syjonu, bo już idę i zamieszkam pośród ciebie - mówi Pan (Za 2, 14).
Pan Jezus powiedział:
Zamieszkam pośród ciebie, to znaczy będę - jestem stale bardzo blisko ciebie, wśród wszystkich twoich spraw. Chcę być obecny i uczestniczyć w każdej chwili twojego życia, w tym, co przeżywasz od momentu przebudzenia aż do zaśnięcia, i do przebudzenia następnego dnia.

Dlatego mówie, ciesz się i raduj, bo nigdy nie jesteś sama, a przy Mnie znajdziesz oparcie, będziesz zawsze czuła się bezpiecznie, zawsze rozumiana, otoczona czułą opieką.
(Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, t. III, 24.09.2005)

Ścieżki do medytacji:
Powiedział: "Chcę być obecny i uczestniczyć (...) w tym, co przeżywasz..."
Radością napełnia mnie świadomość, że moge w każdej chwili szczerze powiedzieć Panu o tym , co przeżywam, to znaczy, jak odbieram, co odczuwam. Już po jednej takiej próbie rozmowy o moich odczuciach mam świadomość, że On jest blisko mnie w sposób niezwykły, nieporównywalny z niczym. Nie odczuwam Jego bliskości, lecz jestem przekonany o niej. Łaska wiary umożliwia mi trwanie w takiej bliskości dziecka z Ojcem.
Co odczuwam, czytając Jego słowa: "ciesz się i raduj, bo nigdy nie jesteś sama" ?
Czy się cieszę?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz