niedziela, 6 września 2009

MEDYTACJA 124(czytanie liturgiczne z dnia 06.09.2009)

Mk 7, 31-37: Otwórz się! (Mk 7, 34).
Pan Jezus powiedział:
Pragnij tylko, a Ja otworzę twoje oczy, aby widziały Mnie dzisiaj we wszystkim i we wszystkich;
dotknę i otworzę twoje uszy, aby słyszały i rozpoznawały Mój głos;
otworzę twoje wargi, aby wypowiadały słowa uwielbienia, słowa budujące i umacniajace słuchających;
dotknę i otworzę twoje serce, aby przyjmowało łaskę po łasce i dzieliło się Moją miłością z innymi, i oddało się Mi w pełni.

Effatha, otwórz się! Dzisiaj te słowa mają szczególną moc, bo dzisiaj kieruję je do ciebie przez Ewangelię.
(Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, t.III, 10.02.2006)

Ścieżki do medytacji:
1. Czy pragnę?
Czy potrzebuję wyjść ze swojego zamknięcia, aby widzieć Go we wszystkich i we wszystkim - a ponieważ sama nie potrafię otworzyć się - czy pragnę Jego dotknięcia?

Czy lękam się?

2. Czy kiedyś widziałam Go w drugim człowieku?
Czy kiedyś rozpoznałam Jego głos?
Czy kiedyś wypowiedziałam słowa, które budowały słuchających?
Czy kiedyś przyjęłam do serca miłość i podzieliłam się nią z innymi?

Jak wtedy się czułam? Co mogę teraz Mu o tym powiedzieć?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz