poniedziałek, 28 września 2009

MEDYTACJA 140(czytanie liturgiczne z dnia 28.09.2009)

Ps 102: By służyć Panu (Ps 102, 23).
Pan Jezus powiedział:
Psalmy pomagają tobie lepiej poznawać Moją wielkość i dobroć, one też pobudzają twoje serce do uwielbiania Mojego Imienia i wychwalania Mnie za całe dzieło Stworzenia i Odkupienia. Służąc Mnie w tym duchu, będziesz zawsze radosna i wszystko stanie się okazją do radosnej służby.
(Teresa Chomienic MSC, Rozmowy z moim Panem, t. III, 26.09.2005.)

Ścieżki do medytacji:
Dzisiejszy dzień przyniósł kolejne problemy, troski, zranienia...
A Pan Jezus podkreśla, że mogę być "zawsze radosna i wszystko stanie się okazją do radosnej służby", jeśli będę się starała lepiej poznawać Jego wielkość i dobroć.

Poznawać mojego Ojca - mam na to cały dzień.
Czy witam nowy dzień z takim nastawieniem?
Czy proszę Go o taką łaskę?
Czy chcę, żeby moje serce, jak serce małego dziecka, było szczególnie wrażliwe na obecność kochającego Ojca?
Czy z wdzięcznością korzystam z darów natury?
Czy cieszy mnie możliwość służby każdemu człowiekowi, Jego ukochanemu dziecku?

A więc wszytsko, co mnie zamyka na radośc, co skupia na sobie, jest zaproszeniem do szczerej rozmowy z Ojcem.
Powiem Mu, co jest dla mnie ciężarem, jak przeżywam zranienie, jak się czuję w moim cierpieniu. Ja oddaję Mu szczerze mój ból, a On ogarnia mnie kojacą obecnością Ojca.
I już nie ma przeszkody, by mimo słabości i trudnych doswiadczęń widzieć Jego wielkośc i dobroć. Mięc serce dziecka pełne radości: miłość Ojca jest dla mnie, ze mną, we mnie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz