czwartek, 17 września 2009

MEDYTACJA 130(czytanie liturgiczne z dnia 17.09.2009)

1 Tm 6, 2-12: Podążaj za (...) miłością, wytrwałością, łagodnością (1 Tm 6, 11).
Pan Jezus powiedział:
Każda chwila dzisiejszego dnia to okazja do miłości, staraj się dobrze je wykorzystać.

Każda trudność i przeciwność, każde zadanie i modlitwa dają okazję do ćwiczenia się w wytrwałości, do przezwyciężania własnych słabości i wiernego trwania aż do końca w tym, co teraz jest Moją wolą dla ciebie.

Im więcej kochasz, tym bardziej jesteś wytrwała i tym łagodniejsze będą twoje słowa, gesty i spojrzenie.
(Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, t.III, 16.09.2005)

Ścieżki do medytacji:
"Im więcej kochasz, tym bardziej jesteś wytrwała..."
Pomyślę o Maryi: najłagodniejsza, najbardziej wytrwała, najmocniej kochająca jest moja Matka.
Ale czy Ona cwiczy się w przezwyciężaniu własnych słabości? Ona, najdoskonalsza z dzieci Bożych?
Myślę, że Ona ćwiczy się w tym, by znieść ogromny ból, który zadaję Jej wrażliwości moim egoizmem. Ona Sercem widzi i wie, że jest to ułomnośc zranionego dziecka. Wie, dlaczego i kiedy zostałem zraniony i zgubiłem drogę do zaufania Bogu, do akceptacji siebie...

Matko mojego uzdrowienia, nie przestaniesz nigdy kochać, ufać i wierzyć za mnie.
Nigdy nie przestaniesz żyć za mnie nadzieją.
DziękiTwojej wierności kiedyś stanę przed Ojcem i będę mógł szczerze mówić o moim bólu.
Narodzi się we mnie uzdrowione dziecko Bożę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz