niedziela, 13 września 2009

MEDYTACJA 128(czytanie liturgiczne z dnia 13.09.2009)

Mk 8, 27-35: Bo nie myślisz o tym, co Boże, ale o tym, co ludzkie (Mk 8,33).
Pan Jezus powiedział:
Myśl o tym, co Boże i przez wiarę przyjmuj tę chwilę, a nie wypełniaj serca niespokojnymi myślami o tym, co będzie. Rozpalaj swoje serce zaufaniem i radosnym zawierzeniem Mi siebie i każdej swojej troski.

Jeżeli będzie w tobie gorące pragnienie i umiłowanie Mojej woli, to nawet najtrudniejsze doświadczenie nie będzie dla ciebie za trudne.
(Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, t. III, 16-17.02.2006)

Ścieżki do medytacji:
Pan Jezus wyjaśnia dziś, dlaczego lękam się nowych doświadczeń: ponieważ moje serce jest wypełnione niepokojem o przyszłość, a nie znane mi jest pragnienie Jego woli...
Jezus mówi tak dlatego, że zna moje serce.

Dla mnie też jest możliwym - bliżej poznać własne serce. Wystarczy zapytać siebie: co odczuwam, kiedy czytam te oto słowa Jezusa:"Jeżeli będzie w tobie gorące pragnienie i umiłowanie Mojej woli..." ?
Czy to odczucie moje to radość, otwartość, lekkość? (kocham Jezusa)
Czy może trwoga, chęć ucieczki, poczucie krzywdy? (boję się Jezusa)

Jakie przeżycia nauczyły mnie obawiać się osoby, która jest bardzo blisko mnie?
Mogę poprosić Jezusa, by przypomniał mi te zranienia. Potrzebuję pochylić się nad tymi dawnymi wydarzeniami. Spróbuję mówić Mu o tym, jak wtedy się czułem. Zawierzę się w tej rozmowie miłującej obecności Jezusa.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz