wtorek, 9 czerwca 2009

MEDYTACJA 70 (czytanie liturgiczne z dnia 09.06.2009)

2 Kor 1, 18-22: Przez Niego [Chrystusa] wypowiada się nasze "Amen" Bogu na chwałę (Kor 1, 20b).
Pan Jezus powiedział:
Tak często kończysz modlitwę słowem "Amen", ale pamiętaj, że słowo "Amen" też jest modlitwą i oznacza twoją pełną zgodę na wypełnienie się wypowiadanych słów modlitwy, a nawet więcej niż zgodę - to słowo sięga w głębię serca i w nim wyraża się pragnienie, prośba, decyzja: "Niech mi się stanie według słowa Twego".

Trzeba, abyś częściej w ciągu fnia używała słowa "Amen" i przenosiła je na codzienne zwykłe zytuacje i wydarzenia, często niespodziewane, nieplanowane, i na doświadczenia trudne, niezrozumiałe. W słowie "Amen", które wypowiadasz w głębi serca, wyraża się twoja wiara i zaufanie do Mnie. Niech ono oznacza zawsze twoją zgodę na przyjęcie tego, co Ja daję tobie w chwili obecnej.

Mów "Amen" z głębokim pragnieniem w sercu, aby spełniły się wszystkie Moje plany i marzenia z tobą i w tobie, i wobec tych, za których modlisz się, których spotykasz, których kochasz, i z całym światem.

Bądź podobna do Maryi. Jej całe życie zamykało się w słowie "Amen".
(07.06.2005, Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, t. III)

Ścieżki do medytacji:
"Amen"... Pragnienie. Prośba. Decyzja.
Czy pragnę dziś być w komunii życia z Maryją wierna Jezusowi?

Czy proszę o łaskę zgody na chwilę obecną?

Czy jestem zdecydowana ćwiczyć ufność i uległość wobec planów Pana Boga?

Czy mam odwagę być podobną do Maryi?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz