niedziela, 7 czerwca 2009

Święto Trójcy Przenajświętszej

Bł. Elżbieta od Trójcy Przenajświętszej, karmelitanka (1880-1906):
Żyjmy z Bogiem w przyjaźni, ożywiajmy naszą wiarę, by zjednoczyć się z Nim poprzez wszystko, gdyż właśnie to kształtuje świętych. Nosimy nasze Niebo w nas samych, bowiem Ten, który nasyca błogosławionych w świetle wizji, siebie nam daje w wierze i w tajemnicy, jest to Ten Sam.

Pomyśl - twoja dusza jest świątynią Boga, to znowu mówi święty Paweł. Trzy Osoby Boże mieszkają w tobie w każdej chwili dnia i nocy. To nie Przenajświętsze Człowieczeństwo, które przyjmujesz w komunii, lecz Bóstwo, ten byt wielbiony przez błogosławionych w Niebie, to On jest w twojej duszy. I kiedy już to wiemy, rodzi się cudowna zażyłość i nie jesteśmy już nigdy sami!
(Bł. Elżbieta od Trójcy Przenajświętszej "Myśli", s. 32)

Ścieżki do medytacji:
Każde zdanie Błogosławionej tchnie wdzięcznością.
Historia jej drogi do takiej ufnej postawy dziecka Bożego jest dla mnie tajemnicą.
Ale w jej zatroskaniu o moją relację z Bogiem rozpoznaję wrażliwość Maryi.

Wdzięczność Błogosławionej, jej doświadczenie zażyłości z Trójcą Przenajświętszą jest darem dzisiaj dla mojej duszy. Jest światłem dla mojego rozumu. Jest umocnieniem dla mojej woli.

Wierzę, że jestem w Sercu Maryi. Ufam, że jestem w Ramionach Matki.
W komunii życia z Maryją podążam moją drogą do ufnej postawy dziecka Bożego.

1 komentarz:

  1. Bł Elżbieta od Trójcy Przenajświętszej
    "Myśli. Jesteście domem Bożym",
    wyd. Cerf-Kairos, Paryż-Kijów, 2001.

    OdpowiedzUsuń