poniedziałek, 15 czerwca 2009

MEDYTACJA 75(czytanie liturgiczne z dnia 15.06.2009)

2 Kor 6, 1-10: Napominamy was, abyście nie przyjmowali napróżno łaski Bożej (2 Kor 6,1).
Pan Jezus powiedział:
Każdego dnia otrzymujesz ode Mnie wiele łask. Chcę, abyś przyjmowała je świadomie i współpracowała ze Mną i z moją łaską, aby wydała ona owoc, aby dokonała zamierzonej przemiany w tobie, aby ciebie umocniła i ugruntowała w dobrym, aby kształtowała w tobie Mój obraz.

Celem każdej podarowanej łaski jest pogłębienie miłości w tobie, abyś była coraz bardziej podobna do Mnie, a więc wszystko, co ciebie spotyka, każde wydarzenie, każdą sytuajcję i to, co jest w tobie - wszystko staje okazją do miłości.

Jeżeli zmienia się coś w twoim sercu pod wpływem Moich słów, jeżeli zaczynasz mysleć i reagować z miłością i pokojem w sercu, jeżeli wracasz na nowo do życia chwilą obecną, jeżele się nawracasz i zaczynasz ufać wierniej, to znaczy, że Mojej łaski nie przyjmujesz na próżno, lecz staje się ona w tobie owocna, bo otwierasz się na nią i wspópracujesz z nią.
(13.06.2005, Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, t. III)

Ścieżki do medytacji:
Jezu, chcę zatrzymać się teraz nad łaskami, które dałeś mi w tych dniach w nadziei, że otworzę się na prawdę o dziecięstwie Bożym. O tym, że kochałeś mnie zawsze, Twoje maleństwo. Tak nie podobne do Ciebie, bo słabe i grzeszne. Tak podobne do Ciebie, bo przeznaczone do wiecznej wymiany miłości. Dziękuję Ci... Przepraszam... Żałuję... Proszę...! Dziękuję...

Maryjo, Matko Jezusa i moja! Zmieniam się, niespodziewanie dla siebie zaczynam reagować z miłością, mam wyrozumiałość i cierpliwość...
Pieknie jest spotkać na swojej drodze człowieka pełnego dobroci.
Ale jeszcze piękniej zauważyć w sobie działanie łaski.
Mimo mojej grzeszności i bylejakości dotychczasowej, a może mimo skupienia się na własnym cierpieniu, - doświadczam, że Bog jest mocniejszy od mojej niezmienności, o tej odległości, co zawsze była między mną i światem Bożego piekna i prawdy.
Wymodliłaś, Maryjo!
Czy będe jeszcze szukać miłości innej mając Twoja?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz