czwartek, 18 czerwca 2009

MEDYTACJA 78(czytanie liturgiczne z dnia 18.06.2009)

Mt 6, 7-15: Wy zatem tak się módlcie: Ojcze nasz (Mt 6, 8c.9).
Pan Jezus powiedział:
Bardzo lubię, gdy Moje Imię "Ojcze" wypowiadasz z całą czułością i oddaniem dziecka, gdy mówisz do Mnie "Tatusiu", gdy przez to Imię wchodzisz w głeboką relację ze Mną i dajesz się nosić w Moich ramionach i stajesz się małym dzieckiem tak ufnym, że mogę wszystko uczynić z tobą, mogę cię podnieść i posadzić na swoich kolanach i przytulić do swojego Serca i prowadzić gdzie chcę i jak chcę.

Gdzy kochasz, to juz przychodzi Moje królestwo, bo jego istotą jest miłość. Dlatego zawsze gdy prosisz o przyjście Mojego królestwa, musisz już mieć serce gotowe, aby kochać, aby widzieć w drugim człowieku swojego brata, który też jest Moim umiłowanym dzieckiem.
(16.06.2005, Rozmowy z moim Panem, Teresa Chomienic MSC, t.III)

Ścieżki do medytacji:
Jezus mówi o tym, jak mam się czuć w relacji z Ojcem - z pełnym oddaniem dziecka.
Czytając Jego słowa obserwuję swoje reakcje i zauważam, że w niektórych momentach pojawia się niepokój. To jest znak dla mnie: niedostatek wiary, ufności, miłości...

Ale kocham Jezusa i pragnę, by Go nie zasmucać. Więc proszę:
Ojcze, proszę Cię o światło, dlaczego trudno mi mówić do Ciebie z czułością?

Ojcze, czuję w sobie lęk, kiedy czytam: "mogę wszystko uczynić z tobą". Nie chcę się lękać. Ale to jest silniejsze ode mnie. Przyjmij choćby moje pragnienie i ból niemożności.

Ojcze, gdzie chcesz mnie prowadzić? To, co jest mi nie znane zabiera mi radość życia. Może jeszcze nie jestem gotowa? Albo tak się boję cierpienia, że spodziewam się właśnie jego?

Ojcze, przytul mnie do Serca i trzymaj tak długo, aż zobaczę, ile w życiu byłam samowystarczalna, ile osamotniona w zranieniach, ile zalękniona wobec ludzi, ile obojętna na zranienia bliźniego - a Ty w każdym z tych wydarzeń byłeś i nadal jesteś Ojcem; byłeś i jesteś bardzo blisko.
Ojcze, spraw, bym wróciła tam i otworzyła się przed Tobą, taka, jaką jestem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz