środa, 25 lutego 2009

Bł. Matka Teresa z Kalkuty: "Bóg nie może nienawidzić" (1)

"Bóg jest samą czystością i nic nieczystego nie ma do Niego dostepu.
Nie sądzę jednak, aby Bóg mógł nienawidzić - Bóg jest miłością i kocha nas, mimo naszej nędzy i grzeszności. On jest naszym miłującym Ojcem, a my musimy tylko zwrócic się ku Niemu.

Bóg nie może nienawidzić; Bóg kocha, ponieważ jest Miłością, ale nieczystość przeszkadza nam w spotkaniu z Bogiem. Nie mam tu na myśli jedynie grzechu nieczystości - każde przywiązanie, wszystko, co oddala nas od Boga, co czyni nas mniej podobnymi do Chrystusa, każda nienawiść czy brak miłosierdzia także jest nieczystością.

Jeśli jesteśmy wypełnieni grzechem, Bóg nie może nas napełnić - nawet sam Bóg nie może napełnic tego, co już jest pełne. Potrzebujemy więc przebaczenia, aby stać się pustymi, a wtedy Bóg bedzie mógł napełnić nas sobą."
(Wielki Post, s.71-72)

Ścieżki do medytacji:
1. Mateńko moja, pragnę, by czas Wielkiego Postu "na twoich rękach" stał się dla mnie czasem prawdy. Pomagaj mi demaskować to, co oddala mnie od dziecięcej wiary w miłość Ojca. Wskaż mi na niebezpieczne przywiązania, które utwierdzają mnie w niewdzęczności i braku pokory.

2. Jezu, Boski lekarzu mojej duszy! Obecnośc Twojej kochanej Matki dodaje mi odwagi, więc proszę Cię, podziel się ze mną prawdą o mnie.
Żałuję, że ranię każdego dmia Ciebie moja nieufnością...
Dlaczego nie ufam Tobie, Jezu?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz