poniedziałek, 23 lutego 2009

Medytacja: Maryja pośredniczy w przekazywaniu nam miłości Boga (18)

"Maryja jest formą, w której jesteśmy duchowo kształtowani. Proces ten dokonuje się stopniowo i trwa całe życie, aż po dopełnienie się w momencie śmierci.
Gdy w chwili śmierci nie będziesz jeszcze w pełni duchowo ukształtowany, to proces ten będzie musiał dokonywać się dalej w czyśćcu.
Bóg jednak chce, byś uświęcił się, to znaczy został w pełni ukształtowany w formie, jaką jest Maryja, już na ziemi.

Maryja jest tą, która pośredniczy w przekazywaniu nam miłości Boga.

Odkrywając tę niepojętą miłość, będziesz chciał na nią odpowiedzieć i wtedy możesz dojść do pełnego zjednoczenia z Chrystusem.
Byłaby to największ łaska, jaką tu na ziemi możesz być obdarzony.
("Oto Matka twoja", s.68)

Ścieżki do medytacji:
1. Ojcze nasz, aby stać się podobną do Maryi, idę drogą oczyszczeń. Na początku tej drogi uświęcenia się jestem Twoim bardzo zranionym dzieckiem, nie akceptuję siebie, boję się życia i nie potrafię ufać Twojej miłości. Dziś jestem w którymś pukcie tej drogi.Ty prowadzisz mnie dalej.

2. Mateńko moja, dziekuję Ci za miłóść Boga, którą karmiłąś mnie w dniach tych medytacji. Dzisiaj - fragment ostatni. Sprawiaj i dalej, bym żyła prawdą o tym, że jestem stale "na rekach Maryi".

3. Jezu kochany, kiedy jestem na rękach Matki, zaczynam otwierać się na prawdę o mojej grzesznośći. Widze lepiej, co oddzela mnie od Ciebie: "egoizm, przywiązanie do siebie, niezdolność do wiary i dziecięcego, uległego zawierzenia Maryi, codzienne kompromisy ze światem, przywiązanie do stworzeń i do mojego sposobu myślenia". Proszę Ciebie w dniach Wielkiego Postu o czułą opiekę Maryi i o światło prawdy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz