czwartek, 19 lutego 2009

Medytacja: Ona jest przy tobie i pomaga ci (14)

a"Gdy Jezus na oczach Maryi niósł krzyż, Ona nie probowała nieść go razem z Nim w sensie dosłownym, ponieważ wiedziała, że wola Boża jest inna.
A czyż nie chciała Mu wtedy pomóc? Czy wtedy nie kochała Go?
- Wiedziała jednak, że najlepiej pomaga Mu, pełniąc wolę Bożą. Ponieważ Bóg chciał, by Matka jego Syna wspierała Go w dźwiganiu krzyża duchowo, a nie fizycznie, Ona w pełni tę Bożą wolę uszanowała.

Tak Maryja prawdopodobnie będzie zachowywała się również wobec ciebie.
Kiedy dźwigasz krzyż swoich oczyszczeń i tego wszystkiego, co Bóg dopuszcza, byś nawrócił się i zmienił, gdy stary człowiek w tobie przybijany jest do krzyża, Ona jest przy tobie i pomaga ci, choć ty nie zawsze jesteś w stanie odczuć to czy zobaczyć. Maryja postępuje tak dlatego, że szanuje tajemnicę Bożej woli wobec ciebie."
("Oto Matka twoja", s.63-65)

Ścieżki do medytacji:
1. Ojcze kochany, ufam, że łaskę krzyżowych oczyszczeń otrzymuję w drodze do Ciebie właśnie dlatego, że jestem "na rękach Maryi". Dzięki Jej przemożnemu duchowemu wsparciu mam szansę ufnie poddać się łasce oczyszczeń. Jak dobrze jest wiedzieć, że każdy mój ból znajduje oddźwięk w czułym Niepokalanym Sercu Matki!

2. Mateńko moja! Jakże wielkie musi być Twoje pragnienie mojej przemiany w ufne odważne dziecko Boże, że, odpowiadając na Twoje przgnienie, Kochany Ojciec całe moje życie przeobraża w świadomą drogę do Zbawienia. Dziękuję Ci za wierność Twoich rąk, za schronienie wTwoim Sercu!

3. O mój Jezu! Dajesz dziś mi świadomość duchowej walki, która toczy się w świecie niewidzialnym, a przejawia się też w okolicznościach mojego życia. Nienawiść jest bardzo dotkliwa, ale świadczy o wielkim ucisku, w którym zło się znajduje. Świadczy o nadchodzącym pełnym zwycięstwie Twoim. Nieświadomość tej walki czyniła by moje życie jałowym i zakłamanym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz