środa, 11 lutego 2009

Medytacja: Coraz bardziej będziesz formowany na Jej podobieństwo(7)

"Budowanie wspólnoty życia z Matką Bożą stanie się twoją drogą do uświęcenia.To twoja niezwykła szansa.
Oczywiście, jeżeli nie zechcesz, możesz sam podjąć się dźwigania krzyża i naśladowania Chrystusa. - Można i tak. Jednak jeżeli dana jest ci łaska zrozumienia, kim jest dla ciebie Maryja, skorzystaj z tego daru.
Twój wewnętrzny dialog z Matką Bożą będzie tworzył tę przedziwną jedność, która sprawi, że coraz bardziej będziesz formowany na Jej podobieństwo, co oznacza, że zaczniesz coraz pełniej żyć tak, jak Ona żyła.
Jeżeli zawierzysz siebie Maryi, Ona najpełniej otworzy cię na Ducha Świętego i nauczy korystania z Jego darów.
I to stanie się twoją drogą do jak najgłębszego życia wiarą."
("Oto Matka twoja", s. 48-49)

Ścieżki do medytacji:
1. Kochany Ojcze, ta wspólnota życia istnieje: Matka Boża jest stale przy Twojej córeczce. Pełni Twoją Wolę - jest moją Matką. Potrzebny jest teraz mój udział w budowaniu wspólnoty życia z Maryją. Dzisiaj, Ojcze, proszę Cię o łaskę wdzięczności: abym uczestniczyła w aktach wdzięczności Maryi. Z chwili na chwilę, w wydarzeniach mojego życia.

2. Mój drogi Jezu, w latach życia publicznego bardzo cierpiałeś w oddaleniu od Matki. Znałeś stan jej duszy, ale brakowało Ci Jej obecności. Jej miłość w krótkich chwilach spotkań koiła rany twojego Serca.
Zapraszasz mnie dziś do praktyki wewnętrznego dialogu z Twoją i moją Matką. Pragniesz podzielić się ze mną szczęściem obcowania z Maryją.

3. Mateńko moja, potrzebuję darów Ducha Świętego, aby służyc miłościa mądra, mężną, ofiarną. Spraw, bym pamiętała o Twojej obecności, szczególnie w relacjach trudnych. Spraw, aby mi wystarczyła Twoja akceptacja, bym głosiła prawdę, demaskowała zakłamanie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz