czwartek, 5 lutego 2009

Medytacja : "Powołanie do jedności życia z Maryją" (2)

"Co to znaczy, że Jezus zawierza Jana i każdego z nas swojej Matce?
"Zawierzając się po synowsku Maryi, pisze Jan Paweł II, chrześcijanin - podobne jak aposoł Jan - "przyjmuje" Matkę Chrystusa i wprowadza Ją w to wszystko, co stanowi jego własne życie wewnętrne, poniekąd jego ludzkie i chrześcijańskie "ja" (Redemptoris Mater, 45)
Swoim testamentem z krzyża Jezus wzywa każdego z nas do budowania jedności życia z Maryją. Zbawiciel chce, byśmy wprowadzili Jego Matkę do naszego życia wewnętrznego, by Ona mogła nas kształtować.

Słowa: "wziął Ją do siebie", oznaczają nie tylko przyjęcie Maryi do swojego domu i roztoczenie troski nad Nią. Oznaczają one zupełnie nowy rodzaj międzyosobowej relacji - swoistą jedność życia św. Jana i Matki Bożej.
Oddanie Maryi za matkę św. Janowi ustanawia nowy "wewnętrzny stosunek syna do matki" (RM, 45)
Zawierzenie się Maryi prowadzi do szczególnej relacji z Nią. Przez śmierć Chrystusa Bóg rozlewa nad światem swoją niezgłębioną miłość - miłość ojcowską i macierzyńską - i chce, by docierała ona do najgłębszych pokładów naszych serc poprzez Serce Maryi.
Ta wielka łaska domaga się odpowiedzi. I właśnie twoje zawierzenie się Maryi - zawierzenie wyrażające się życiem tą szczególną relacją - jest odpowiedzią, jakiej Bóg od ciebie oczekuje."
("Oto Matka twoja", s. 38-40)

Ścieżki do medytacji:
1. Jezu, Przyjacielu mój drogi, konasz za mnie na krzyżu. Dajesz mi największy dowód Twojej miłości. Ale zanim umrzesz - oddajesz mi Maryję za Matkę. To Ona zaczęła troszczyć się o moje uświęcenie wsześniej niż przyszłam na świat.
Czym dzisiaj jeszcze nie podzieliłam się z Matką?

2. Mateńko moja, przepraszam Cię za mój brak wrażliwości.Dzisiaj, tak jak każdego dnia, obudziłam się w Twoich Ramionach, ale myśli i serce moje były daleko od Ciebie, od Twojego czułego uśmiechu dla mnie, od obecności Boga w Twoim Sercu. Zajęłam się moimi zmartwieniami. Sama.

3. Ojcze kochany, chcę żyć tą szczególną relacją. Ufam, że jest to droga do bycia sobą, w odzyskanej godności dziecka Twojego.Nie chcę zasmucać Cię obojętnością na tak szgzególny Dar. Umacniaj, Ojcze, moją wiarę dzisiaj!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz