poniedziałek, 23 lutego 2009

Medytacja: Ona cierpi razem z tobą (17)

"Zawsze, gdy cierpisz, Ona cierpi razem z tobą, ale znając o wiele bardziej niż ty sens cierpienia, oczekuje, że i ty uwierzysz, iż wszystko, co ciebie spotyka, jeśli daną ci przez Boga łaską. Cierpienie może uwolnić cię od twoich różnorodnych przywiązań, może też zburzyć twoją nieprawdziwą wizję świata i Boga, a tym samym przybliżyć cię do Niego.

Jeśli będziesz jednoczył się z wolą Bożą do końca, będziesz krzyżowany. A gdy dane ci będzie dojść do tak wiekiego stopnia ziednoczenia z Jezusem w jego męce, że będziesz umierał w wielkim cierpieniu, w samotności i opuszczeniu, Maryja będzie z tobą, tak jak była ze swoim jedynym Synem.

Poznając miłość Maryi, poznasz, jak bardzo kocha cię Bóg, bo to On przez Nią okazuje ci swoją miłość."
("Oto Matka twoja". s.68-69)

Ścieżki do medytacji:
1. Kochany Ojcze, znam takie cierpienie, kiedy nie potrafię w wydarzeniu odczytać Twoją wolę. W zagubieiu pozostaje tylko pewność Twojej miłości. Daj mi wtedy łaskę shronienia w Sercu Matki, pokornego oczekiwania na światło rozeznania.

2. Mateńko moja, na Twoich rękach ufam, że Ty wiesz, jaka jest wola Boża dla mnie. Szczera rozmowa z Tobą, uspokojenie serca w Twojej obecności ożywią moją wiarę a zależność od Boga pobudzi do wdzięćżności.

3. Jezu, ufam Tobie teraz. A jakiś czas temu gubiłam się pod naciskiem wątpliwości. Czemu pozwalasz na takie pokusy? Przecież znasz moją słabość...
Zawierzyłeś mnie Maryi, a na Jej rękach moge zmierzyć się z prawdą o sobie. Mogę nawet upaść, przyprawić Ją o wielki ból. Nigdy nie zostanę przekreślona.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz