sobota, 14 lutego 2009

Medytacja: Jestes "na rękach Maryi" (10).

"To, ze Maryja "nosi cię na rękach", jest czym objektywnym, niezależnym od twojej wiary. Slowa Chrystusa:"Oto syn Twój", oznaczają przecież objektywną prawdę o macierzyństwie Matki Bożej wobec wszystkich ludzi, bez względu na to, czy ktos tę prawdę uznaje, czy nie. Tak więc niezależnie, czy wierzysz w to, czy nie, czy pamiętasz o tym, czy nie, jestes "na rękach Maryi".

Swiadomosć, ze jestes na "rękach Matki Bozej", pozwoli ci trwać w obecnosci Boga z niezachwianą wiarą w Jego milosć. Wiara ta nie musi wiązać się z przezyciami emocjonalnymi. Na pewnych etapach zycia wewnętrznego mozesz niczego nie odczuwać, a mimo to będzie ona stanowila szczególnie wazny element twojego zycia wewnetrznego.

Mądrosć dziecka wyraza się między innymi w uznaniu, ze cala jego "wielkosć" bierze się stąd, iz to mama unosi je wysoko na rękach. Dziecko, które zapomnialoby o tym i zaczęlo uwazać, ze jest tak wielkie jak mama, przywlaszczając sobie to wyniesienie, bardzo szybko mogloby spasć z rąk matki, co mogloby okazać się tragiczne w skutkach ."
("Oto Matka twoja", s. 57-59)

Ścieżki do medytacji:
1. Kochany Ojcze, gdybym potrzebowala Matki, czy musiałbys mnie do Niej przekonywać?
Jakże wielka jest moja nieufnosć, zakorzeniona w braku doswiadczenia cieplych relacji w moim dzieciństwie... cierpisz i dzis w mojej nieufnosci, a Maryja nosi mnie na rękach.

2.Jezu kochany, jesli nie uznaję prowadzenia Maryi na drodze wiary, moze to oznaczać, ze potrzebuję wlasnych zaslug, liczę na siebie, a przeciez jestem tylko dzieckiem...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz