niedziela, 1 lutego 2009

MEDYTACJA 27 (czytanie liturgiczne z dnia 01.02.2009)

Ps 95: Stańmy przed obliczem Jego z uwielbieniem, radośnie śpiewajmy Mu pieśni (Ps 95, 2).

Pan Jezus powiedział:
"Niech całe twoje dzisiejsze życie będzie uwielbieniem Boga: modlitwa i każdy twój czyn, każde słowo, gest i krok.
Uwielbiaj Mnie radosnym , wdzięcznym sercem i swoim umysłem, wolą i pragnieniem. Niech duch twój nuci Mi radosny hymn uwielbienia.

Wstąpiłem do Nieba, aby być bliżej ciebie, tak blisko, że ta rzeczywistość przekracza wszelkie twoje pragnienia i wyobrażenia."
(29.01.2006, Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, tom III)

Ścieżki do medytacji:
1. Ojcze mój, nawet gdybym dziś nie zrobiłam nic pożytecznego, nie byłabym mniej ukochana przez Ciebie...Gdybym był nawet całkowicie obojętna na Twoją obecnośc - też byś mnie kochał...
Więc, kiedy prosisz mnie o uwielbienie Boga, troszczysz się o to, co jest najpotrzebniejsze dla mnie: o moje uświęcenie. Dajesz wskazówkę, jak stawać się Twoim szczęśliwym dzieckiem.

2. Kochany Jezy, gdyby Twoje życie nie było uwielbieniem Boga, nie byłbyś Synem, dotknięciem Dłoni Ojca dla potrzebujących pocieszenia. Jeśli moje życie nie jest uwielbieniem Boga - odsuwam od Ojca moich bliskich.

3. Maryjo, kochana Mateńko, wierzę, że we mnie wielbisz Boga. Pomagaj mi dziś skierować myśl, serce, wolę na rzeczywistość niewyobrażalnej bliskości Pana Boga. Daj mi krótkie zawołanie: "Pamiętam, widzę, kocham, dziękuję Ci, Jezu!"

1 komentarz:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń