czwartek, 26 lutego 2009

Bł. Matka Teresa z Kalkuty: "Spójrz na krzyż" (2)

"Czy naprawdę wiem, czym jest grzech, i patrzę na krzyz we właściwy sposób?
Kiedy patrzymy na krzyż, poznajemy, jak wielkie są nasze grzechy.

Weź krzyż do ręki i rozważaj jego treść.
Jezus zlitował się nad grzesznikami. Jezus nie potępił jawnogrzesznicy.
Ja także potrzebuję przebaczenia."
("Wielki post", s.72)

Ścieżki do medytacji:
1. Ojcze kochany, dziękuję Ci za dar życia w cieniu Krzyża. Doświadczam zawodności oparć, jestem bezradna wobec własnej słabości, ale zawsze mam możliwość pod Krzyżem nakarmić się prawdą o miłosiernej miłości Jezusa do mnie. Nigdy nie jestem przegrana.

2. Jezu, mój Zbawicielu, Krzyż dla mnie jest Twoją mową. Czasem wołaniem, czasem szeptem, czasem łkaniem. Zawsze - pocieszeniem. Krzyżem mówisz do mnie: "Kocham cię!"

3. Mateńko moja, wiedziałaś o tym, że twój Syn ma umrzeć na Krzyżu. On tego pragnął. Ty pragnęłaś tego, co On...
Ponieważ inaczej bym nie miała szansy na zbawienie.
Złożyłaś Syna w ofierze i otrzymałaś łaskę dziecięctwa Bożego dla mnie. Pragnę dziękować Ci wiernością serca.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz