niedziela, 5 kwietnia 2009

MEDYTACJA 44 (czytanie liturgiczne z dnia 05.04.2009)

Niedziela Palmowa
Flp 2, 6-11: Chrystus Jezus istniejąc w postaci Bożej (...) , ogołocił samego siebie, przyjąwszy postać sługi, stawszy się podobnym do ludzi (Flp 2, 6.7)

Pan Jezus powiedział:
"Dla ciebie stałem się człowiekiem, podobnym do ludzi we wszystkim oprócz grzechu. Patrz na Moje życie, rozważaj je, a zrozumiesz, czym było Moje ogołocenie i uniżenie od samego początku, od momentu Mojego Wcielenia, aż do grobu.
Pragnę, abyś dzisiaj przejęłaś się głęboko myślą, że to wszystko uczyniłem dla ciebie, abyś była szczęśliwa blisko Mnie. Ja stałem się podobny do ciebie i pragnę twojego podobieństwa do Mnie: ogołociłem samego siebie, przyjąłem postać sługi, uniżyłem się, byłem posłuszny Ojcu aż do śmierci, i to śmierci krzyżowej. To podobieństwo do Mnie powoli kształtuję w tobie."
(20.03.2005, Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, t. III)

Ścieżki do medytacji:
Jezus wie, że będę tym bardziej szczęśliwa, im bardziej podobieństwo do Niego ukształtuje się we mnie.
Czy przyjmuję z wdzięcznością ogołocenia?
Czy zgadzam się na bycie sługą w trosce o zbawienie moich bliskich?
Czy uniżam się przed Panem Bogiem, odnosząc do Niego wszelkie dokonane dobro?
Jak pojmuję sens śmierci krzyżowej w mojej codzienności?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz