wtorek, 7 kwietnia 2009

MEDYTACJA 46(czytanie liturgiczne z dnia 07.04.2009)

J 13, 21-33.36-38: Jeden z uczniów Jego - ten, którego Jezus miłował - spoczywał na Jego piersi (J 13, 23).

Pan Jezus powiedział:
"Bądź blisko Mojego Serca, oparta o Mnie, prosta i ufna jak dziecko. Nie chcę, abyś dzisiaj rozważała swoje słabości ani zatrzymywała się na nich, lecz pragnę, abyś wsłuchiwała się w Moje Serce, abyś była pociechą dla Mnie, Moją oblubienicą i zarazem dzieckiem."
(22.03.2005, Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, t. III)

Ścieżki do medytacji:
1. Co zauważam, kiedy próbuję wsłuchiwać się w Serce mojego Pana, Ojca i Przyjaciela?
Co pozwala mi dostrzec łaska wrażliwości w stanach duchowych moich bliskich?
Czy oddaję Jezusowi ich słabości i braki w modlitwie?

2. Jezusa rozwesela obecność ufnego dziecka.
Czy mam trudności z akceptacją swojej bezradności ("Beze Mnie nic nie możecie uczynić.") i całkowitej zależności od Pana Boga?
Czy potrzebuję być "kimś" we własnych oczach?
Czy prawda o tej zależności mnie zasmuca?

3. Zależność od Pana Boga dla Maryi jest źródłem radości, powodem dla nieustannego dziękczynienia.
Czy chce się nauczyć dziękować?
Czy postanowię ćwiczyć się w postawie wdzięczności?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz