piątek, 24 kwietnia 2009

MEDYTACJA 60(czytanie liturgiczne z dnia 24.04.2009)

J 6, 1-15: Jest tu jeden chłopiec, który ma pięć chlebów jęczmiennych i dwie ryby (...). Jezus więc wziął chleby i odmówiwszy dziękczynienie, rozdał siedzącym; podobnie uczynił z rybami, rozdając tyle, ile kto chciał (J 6, 9.11)

Pan Jezus powiedział:
"Ofiaruj Mi dzisiaj wszystko, co masz: swój czas i wysiłek, trud i cierpienie, radość i odpoczynek. Dopiero wtedy, gdy oddasz Mi wszystko do dyspozycji, Ja mogę przemienić i pomnożyć każde dobro, aby służyło wielu. Czy zauważyłaś, ile zaufania było w tym chłopcu, który oddał Mi wszystkie chleby i ryby, jakie miał? Ile tez było w nim radości, gdy widział wielkie rzesze ludzi nakarmione do syta tym, co Mi ofiarował.
Możesz mieć też niewiele, ale gdybyś zatrzymała tę drobinę dobra dla siebie, nie wyda ono owoców, lecz jeśli oddasz Mi wszystko z zaufaniem, choćby to twoje "wszystko" było niewielkie, Ja pomnożę dobro do niewyobrażalnych rozmiarów."
(8.04.2005, Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, t.III)

Ścieżki do medytacji:
Rozmnożenie chleba dla pięciu tysięcy potrzebujących.
Rozmnożenie mojego dobra dla ...
Jezus wie, kto mógłby skorzystać z mojego dobra, gdybym pamiętała o tym, że wielu jest dobra spragnionych ...
Moje jest tylko ofiarowanie, Jego - przemienienie i pomnożenie "do niewyobrażalnych rozmiarów".
Czy chcę pamiętać dziś o tej Jego prośbie, o tym, że chce mnie obdarzyć radością dzielenia się dobrem?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz