sobota, 25 kwietnia 2009

MEDYTACJA 61(czytanie liturgiczne z dnia 25.04.2009)

1 P 5, 5b-14: Wszystkie troski przerzućcie na Niego, gdyż Jemu zależy na was (1 P 5,7).
Pan Jezus powiedział:
"Przerzuć na Mnie, oddaj Mi wszystkie swoje dzisiejsze troski, ... wszystkie wydarzenia tego dnia, wszystkie niespodzianki. Ja sam będzie działał, a tobie dam łaskę i światło na każdą chwilę, na każde zadanie i umocnię w każdej trudności.

Tego oddania nie dokonasz jednym aktem dobrej woli i pragnienia, lecz potrzeba, abyś często w ciągu dnia powtarzała zawierzenie Mi siebie i swoich spraw. A szczególnie jest to ważne wtedy, gdy przyjdzie pokusa niepokoju, pokusa przywłaszczenia sobie trosk, pokusa zbytniego przyjęcia się odpowiedzialnością. Wtedy tak ważne jest abyś pamiętała, że Ja jestem, że Mi zależy na tobie."
(25.04.2005, Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, t. III)

Ścieżki do medytacji:
"... pokusa niepokoju, pokusa przywłaszczenia sobie trosk, pokusa zbytniego przyjęcia się odpowiedzialnością..."
O czym wtedy pamiętam? Chyba o tym, że to ja - jestem, że to mi zależy na pomyślnym wywiązaniu się z obowiązków...
Przebacz mi, Jezu, moja obojętność na dar Twojej obecności!

Każdego dnia otrzymuję talent do pomnożenia: dar obecności przy mnie Pana Boga.
Co w tej chwili czynię z tym darem?
Co uczyniłam od początku dnia?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz