czwartek, 23 kwietnia 2009

MEDYTACJA 59(czytanie liturgiczne z dnia 23.04.2009)

Dz 1, 3-8: Gdy Duch Święty zstąpi na was, otrzymacie Jego moc i będziecie moimi świadkami (Dz 1, 8).
Pan Jezus powiedział:
"Proś o pomoc Ducha Świętego, proś, aby zstąpił na ciebie i umacniał dzisiaj każdy twój krok, aby wypełnił swoim światłem i mocą twoją wolę, pragnienia i czyny, aby wypełniając ciebie sobą, pomagał tobie stać się uwielbieniem Boga.
To On uczyni twoje życie uwielbieniem Boga, jeśli tylko otworzysz się na Niego i pozwolisz Mu w tobie i przez ciebie uwielbiać twojego Zbawiciela. Sama z siebie, o własnych siłach nie jesteś do tego zdolna."
(23.04.2005, Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, t.III)

Ścieżki do medytacji:
Moja wola, moje pragnienia i czyny bez obecności Ducha Świętego, bez Jego światła służą wyłącznie mi i "kusza" do uwielbienia samej siebie. Dzieje sie to z przyzwyczajenia do trwania w postawie samowystarczalności.
Czy chciałabym dzisiaj jednak uczynić nowy krok: zauważyć obecność Maryi, Anioła Stróżą, którzy maja dla mnie w każdej chwili dar prawdy o mojej całkowitej zależności od kochającego Ojca,
dar prawdy o Krwi przelanej przez Jezusa za moje zbawienie,
dar prawdy o Pocieszycielu, który swoja mocą może moje zranienia przemienić w źródło ofiarnej miłości do bliźnich?
Czy wybieram i dziś żyć raczej o własnych siłach?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz