środa, 29 kwietnia 2009

MEDYTACJA 65 (czytanie liturgiczne z dnia 29.04.2009)

Mt 11, 25-30: Wieźcie moje jarzmo na siebie i uczcie się ode Mnie, bo jestem cichy i pokorny sercem, a znajdziecie ukojenie dla dusz waszych. Albowiem jarzmo moje jest słodkie, a moje brzemię lekkie (Mt 11, 29-30).
Pan Jezus powiedział:
"Moim jarzmem jest miłość, dlatego mówię o jego słodyczy, bo miłość, związana zawsze z ofiarą, poświęceniem, wyrzeczeniem sprawia, że nic nie jest za trudne ani za ciężkie, ona daje lekkość każdemu brzemieniu, wypełnia radością każdą służbę."
(03.06.2005, Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, t.III)

Ściezki do medytacji:
Miłowanie związane z ofiarą jest brzemieniem Jezusa, stałą służbą mi, abym trwała i wytrwała na drodze wierności. Jezus ogarnia mnie cichym i pokornym Sercem.

Obecność Maryi przy mnie niesie ukojenie. Jej służba miłości i wstawiennictwa jest pełna radości.

Jestem przy moich bliskich - czy uczę się służyć od Jezusa i Maryi?
Czy cieszę się z Ich obecności mimo trudności w relacjach z drugim człowiekiem?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz