niedziela, 8 marca 2009

Bł. Matka Teresa z Kalkuty: "Dusze ludzi modlących się - to dusze głębokiej ciszy" (12)

"Bardzo trudno jest nam się modlić, jeśli nie wiemy, jak powinna wyglądać modlitwa. Musimy pomóc samym sobie w nauczeniu się modlitwy.
Najważniejsza jest cisza. Dusze ludzi rozmodlonych to dusze, w których panuje głęboka cisza. Nie możemy stanąć w obecności Bożej, jeśli nie narzucimy sobie ciszy wewnętrznej i zewnętrznej. Musimy więc przyzwyczaić się do wyciszenia duszy, oczu, języka."
(Wielki Post, s. 79)

Ścieżki do medytacji:
1. Ojcze kochany, dziękuję Ci za to, że przygotowałeś dla mnie szczególne miejsce, w którym czeka na mnie cisza: ramiona Matki Bożej.

2. Mateńko moja, Ty bezbłędnie oddzielasz sprawy ważne od nieistotnych i wybierasz te, które prowadzą na drogę miłości ofiarnej. Jeśli wybieram je z Tobą - zanurzam się w ciszy Woli Bożej. Po prostu nie słyszę świata i się nie lękam o siebie.

3. Jezu, mój Przewodniku, Ty jestes dla mnie w pełni przyjetą Wolą Ojca: narodziłeś się po to, by umrzeć za wszystkich i ofiarować mi zbawienie.
Cisza w Twojej duszy napewno panowała stale, ponieważ Twój wybór był ostateczny i nic nie miało mocy nad Tobą, żadne zamieszanie, wrogość, ataki, pokusy, zastraszenie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz