czwartek, 26 marca 2009

MEDYTACJA 35 (czytanie liturgiczne z dnia 26.03.2009)

J 5, 31-47: Dzieła, które czynię, świadczą o mnie, że Ojciec Mnie posłał (J 5, 36)

Pan Jezus powiedział:
"Podobnie twoje czyny, cała twoja postawa, każdy gest i to, co mówisz - wszystko ma wskazywać na Mnie, ma świadczyć, że jesteś Moja, że Mi ufasz.
Nie tylko to, co robisz, ale też twoja życzliwość, uprzejmość i delikatność, uśmiech i zawsze pogodna twarz - to wszystko ma zaświadczyć, że Ja posyłam ciebie, że we Mnie jest źródło tego dobra i innych darów, w które wyposażyłem ciebie, abyś służyła nimi razem ze Mną i przez Mnie."
(16.12.2005, Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, tom III)

Ścieżki do medytacji:
1. Jezu, wszystko ma świadczyć, że jestem Twoja.
Czy próbuję znaleźć w swojej postawie, gestach, mowie to, co nie wskazuje na Ciebie?
Czy jestem świadoma marnowania łask?

2. Mateńko moja, Ty żyłaś w stałej świadomości, że to w Panu Bogu jest źródło całego dobra Twojej postawy. Radością Twoją jest służyć nam wszystkimi darami Ojca... Co przeszkadza mi trwać w postawie wdzięczności, jednoczyć się w tym z Tobą?

3. Pan Jezus pragnie razem ze mną i przeze mnie służyć potrzebującym.
Czy chcę służyć z miłością? Czy jestem przekonana, że bez miłości nie jestem darem? Czy kocham Jezusa - źródło Miłości ofiarnej?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz