wtorek, 24 marca 2009

MEDYTACJA 33 (czytanie liturgiczne z dnia 24.03.2009)

J 5,1-3a. 5-16: Czy chcesz stać się zdrowym? (...) Wstań, weź swoje łoże i chodź (J5, 6b.8);
A nad brzegami potoku mają rosnąć po obu stronach różnego rodzaju drzewa owocowe, których liście nie więdną, których owoce sie nie wyczerpują; każdego miesiąca będą rodzić nowe, ponieważ woda dla nich przychodzi z przybytku (Ez 47, 12).

Pan Jezus powiedział:
"Ile razy w ciągu dnia doświadczysz swojej słabości, ile razy siły ustaną i pojawi się pokusa zniechęcenia, zaczerpniesz nowych sił z potoku Mojej Krwi. W Moim Sercu na nowo ożyjesz i wydasz owoce cierpliwości, łagodności, uśmiechu, pokoju, radości. W Krwi Mojego Serca zapuścisz korzenie wiary i zaufania. Powtarzaj dzisiaj często słowa: "O Krwi i Wodo, któraś wypłynęła z Najświętszego Serca Jezusowego jako zdrój miłosierdzia dla nas, ufamy Tobie".
Ukochaj Moją Wolę."
(8.03.2005, Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, t.III)

Ścieżki do medytacji:
1. Doświadczam swojej słabości, siły ustają, pojawia się pokusa zniechęcenia...
Czy próbuję wtedy oprzeć się na Panu Bogu? Czy pamiętam, że Maryja modli się za mnie?

2. Wiara i zaufanie. Jedno bez drugiego nie wyda owoców Życia. Czym jest dla mnie Miłosierdzie? Czy jestem Jego wdzięcznym dzieckiem?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz