poniedziałek, 9 marca 2009

Bł. Matka Teresa z Kalkuty "Jezus czeka w ciszy" (13)

"Cisza daje nam nowe spojrzenie na wszystko, co nas otacza.
Potrzebujemy ciszy, by móc poruszyć dusze [...]
Jezus zawsze czeka na nas w ciszy. W tej ciszy nas słucha, w tej ciszy przemawia do naszych dusz, w tej ciszy słyszymy Jego głos. Bardzo trudno jest osiągnąć ciszę wewnętrzną, ale musimy się o to starać.
W ciszy odnajdziemy nową moc i prawdziwą jedność."
(Wielki Post, s. 80)

Ścieżki do medytacji:
1. Kochany Ojcze, najmocniej dotykasz ciszą.
W zamęcie wydarzen, kiedy angażują się moje uczucia, rozum nie nadąża, bo nie jest w stanie się wyciszyć - poczucie zagrożenia wywołuje lęk. Pochopnie podejmuję decyzje, ale one nie dają uspokojenia. Niepewność tylko wzrasta...
Jeśli jednak pozwolę sobie na wspomnienie o Tobie, to tak jakby otworzyć okno na Ocean Ciszy. Odkryć że istnieje prawda większa, niż to, co mnie pozbawiło spokoju.

2. Mateńko moja, jesteś dla mnie Mistrzynią nieustającej wdzięczności.
Dziękuję Ci za to, że w tym trudnym czasie dajesz mi słyszeć świadectwa Twoich dzieci wdzięcznych Panu Bogu za dar duchowej drogi, którą niesiesz nas w Twoich ramionach.
Ta wdzięczność wskazuje drogę do jedności.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz