czwartek, 5 marca 2009

Bł. Matka Teresa z Kalkuty: "Mój sekret jest całkiem prosty" (8)

"Mój sekret jest całkiem prosty. Modlę się i przez swoją modlitwę staję się jedno w miłości z Chrystusem. Przecież modlić się do Niego znaczy kochać Go, a to znaczy wypełniać Jego słowa. Przypomnijmy sobie fragment Ewangelii według św. Mateusza:
"Bo byłem głodny, a nie daliście Mi jeść;
byłem spragniony, a nie daliście Mi pić;
byłem przybyszem, a nie przyjęliście Mnie;
byłem nagi, a nie przyodzialiście Mnie;
byłem chory i w więzieniu, a nie odwiedziliście Mnie" (Mt 25, 42-43).

Moi biedni ze wszystkich slumsów świata są jak cierpiący Chrystus. To w nich Syn Boży żyje i umiera, przez nich Bóg ukazuje mi swoje prawdziwe oblicze. Modlitwa oznacza dla mnie zjednoczenie z wolą Jezusa przez dwadzieścia cztery godziny na dobę. To zjednoczenie pozwala mi żyć dla Niego, przez Niego i razem z Nim."
(Wielki Post, s.76)

Ścieżki do medytacji:
1. Przepraszam Cię, Ojcze, brak mi przekonania, że modlitwa jest łaską. Darem, zawsze uprzedzającym.
Dzięki modlitwie mam łączność z Tobą, z bliźnimi. Modlitwa nadaje życiu głęboki sens. Modlitwa rodzi się w sercu wtedy, kiedy jest się na drodze ku wieczności.

2. Jezu, i w moim życiu nie brakuje Twojego cierpienia w tych, kogo kocham. Modlitwa ratuje mnie przed lękiem, bo w modlitwie mogę mówić Ci o moich zranieniach, o zamęcie i zagubieniu. Ty wysłuchasz - i przywrócisz ufność swojemu słabemu dziecku.

3.Mateńko moja, na Twoich rekach łatwiej jest modlić się. Na Twoich rekach jestem w promieniach Twojej stałej gorącej modlitwy: to Ty wylewasz ból Serca przed Ojcem, cierpisz dla mojego zbawienia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz