piątek, 6 marca 2009

Bł. Matka Teresa z Kalkuty: "Po prostu rozmowa z Bogiem" (10)

"Modlitwa jest po prostu rozmową z Bogiem. On mówi do nas - my słuchamy. My mówimy do Niego - On słucha. Modlitwa to proces dwustronny - mówimy i słuchamy. Często powtarzaj tę modlitwę: "Jezu, w moim sercu, wierzę w Twoją czułą miłość do mnie. Kocham Cię."
Im więcej będziesz się modlił, tym łatwiejsza stanie się dla ciebie modlitwa. Im łatwiejsza będzie dla ciebie modlitwa, tym więcej będziesz się modlił."
(Wielki Post, s.77)

Ścieżki do medytacji:
1. Ojcze kochany, Ty przenikasz wszystko. Twoją moc i miłość odnajduję w spotkaniu z przyrodą, z sercem człowieka zakochanego w Prawdzie. Ale dzisiaj chcę dziękować Ci za szczególny dar - za modlitwę. Za rozmowę z Tobą sam na sam. Proszę Cię, spraw, by z każdą taką rozmową wzrastała moja ufność. Potrzebuję ufać Ci, Ojcze, aby odkryć moją dziecięcą całkowitą zależność od Ciebie.

2. Jezu drogi, jak że często mieli Apostołowie szczęście być świadkami Twojej modlitwy. To u Ciebie zobaczyli postawę całkowitego synowskiego oddania się Ojcu. A potem Duch Święty dał im taką postawę zawierzenia. Kiedy w moją modlitwę wkrada się rutyna, marnuję łaskę Chrztu Świętego. Jezu, upomnij mnie!

3. Mateńko moja, módl się ze mną, wychowuj do całkowitej otwartości przed Panem Bogiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz