poniedziałek, 2 marca 2009

Bł. Matka Teresa z Kalkuty: "Kochaj modlitwę" (6)

"Kochaj modlitwę - rozbudź w sobie potrzebę częstej modlitwy w ciągu dnia i na tę modlitwę się zdobądź.
Jeśli pragniesz modlić się lepiej, powinieneś modlić się często. Modlitwa będzie rozszerzać twoje serce, aż stanie się ono zdolne pomiescić w sobie ten dar Boży, którym jest sam Bóg.
Proś i szukaj, a twoje serce bedzie dość wielkie, by Go przyjąć i zatrzymać jako swoją własność."
(Wielki Post, s.75)

Ścieżki do medytacji:
1. Kochany Ojcze, to zależy od obranego celu: chcę być z Tobą przez wieczność, dlatego chcę się uświęcić, dlatego proszę o dar modlitwy. Dlatego dziekuję za dar każdej modlitwy.
Ufam, że TAM stanę się sobą w pełni.

2. Mateńko moja, wielka to łaska: modlić się na Twoich rękach. Na Twoich rękach Matki, gdzie razem ze mną są wszystkie twoje dzieci. Miliony dusz spragnionych Boga. Poranionych przez własny i cudzy grzech. Ciepło Twoich rąk mówi do każdego:"Bóg kocha ciebie takiego, jakim jesteś."
Uczę się od Ciebie troski o nawrócenie dusz.

3. Jezu, dziękuję, że prosisz mnie o uśmiech... A ja proszę Ciebie o łaskę wdzięczności.
Gdyby tak tylko dziękować Panu Bogu - modlitwa trwała by w nieskończoność!
Dziękuję Ci, że uzupełniasz moje braki, a pozostawiasz mi moją słabość.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz