środa, 18 marca 2009

Bł. Matka Teresa z Kalkuty:"Moja wola należy do mnie" (22)

"Istota ludzka obdarzona została wolnością wyboru. Ta wolność jest czymś jedynym, czego Bóg nie może nam odebrać. Czym jest wolna wola, wolność pragnienia? Pragnę pójść do nieba i osiągnę mój cel, jeśli będę współpracowała z łaską Bożą. Jeśli zdecyduję się na grzech i dążyć będę do piekła, wtedy także będzie to mój wybór. Bóg nie może mnie zmusić do podjęcia innej decyzji..."
(Wielki Post, s. 85)

Ścieżki do medytacji:
1. Czy niebo jest moim celem?
Czy niebo jest moim celem dzisiaj?
Czy niebo jest moim celem teraz?

2. Kochany Ojcze, Ty dałeś mi życie, drogę do nieba, łaskę podążania tą drogą - i wolność wyboru. Tego wyboru, po dokonaniu jego, jakże często muszę bronić przed atakami świata i pokusami zniechęcenia...

3. Mateńko moja, wskaż mi teraz, w czym przestałam oddawać Ci moje wybory?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz