niedziela, 15 marca 2009

Bł. Matka Teresa z Kalkuty:"Jezus żąda oddania" (19)

"Jedynym, czego żąda ode mnie Jezus, jest to, bym zdała się na Niego, abym w Nim jednym złożyła całą ufność, abym poddała Mu się bez zastrzeżeń.
Muszę wyrzec się swoich własnych pragnień w pracy nad moją doskonałością. Nawet wtedy, gdy wydaje mi się, że jestem jak statek bez kompasu, muszę całkowicie oddać się Bogu...
Proszę Boga, aby uczynił mnie świętą, muszę jednak Jemu samemu pozostawić wybór tej świętości, a tym bardziej wybór środków, które do tej świętości wiodą."
(Wielki Post, s. 83)

Ścieżki do medytacji:
1. Jezu, mój troskliwy Przewodniku, w tym czasie Wielkiego Postu pragnę razem z Tobą zastanowić się: w jakich relacjach dziś nie jestem zdana na Ciebie?
Ty dajesz mi łaskę całkowitego bezpieczeństwa Twojego dziecka. O czym dzisiaj myślę z lękiem i z trwogą?

2. W okresie Wielkiego Postu Pan Bóg pyta mnie: czy chcę towarzyszyć Jezusowi i Tobie, Maryjo, na Drodze Krzyżowej?
Mateńko moja, na Twoich rękach niesiona, blisko przy Twoim Sercu mogę próbować oddawać moje cierpienia Ojcu. Razem z wami, którzy pragniecie cierpieć za zbawienie wszystkich dzieci Bożych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz