sobota, 14 marca 2009

Bł. Matka Teresa z Kalkuty "Prawdziwe życie wewnetrzne" (18)

"Prawdziwe życie wewnętrzne sprawia, że wzrasta nasza aktywność, która pochłania wszystko.
To dzięki życiu wewnętrznemu odnajdujemy Jezusa w ciemnych zaułkach slumsów, w najżałośniejszych cierpieniach ludzi ubogich, w Bogu-Człowieku odnażonym na Krzyżu, pogardzanym przez wszystkich, człowieku cierpienia, zgniecionym jak robak przez biczowanie i ukrzyżowanie."
(Wielki Post, s. 82)

Ścieżki do medytacji:
1. Ojcze kochany, czym jest moej życie wewnętrzne - Twój dar?
Jest to proces przeobrażenia mnie w Twoje ufne małe dziecko, całkowicie zgodne z Tobą w Twoim dziele Miłosierdzia. Zachęcasz mnie do zaufania, do nowych wysiłków wierności, do miłowania w chwili obecnej.
Na tej drodze czekają na mnie dary wielkie: łaska pamiętania o Tobie, łaska trwania w Twojej obecności, łaska ufnej rozmowy dziecka z Ojcem, łaska zawierzenia Bożej Opatrzności, łaska poswięcenia życia za zbawienie bliźnich, łaska zjednoczenia z Tobą w miłowaniu.
Bądź uwielbiony, Ojcze, Dawco Zycia!

2. Mateńko moja, Twoja niewypowiedziana słodycz i troska o każde dziecko, jest jak rzeka, która niestrudzenie obmywa moje życie, wszystko, co je stanowi: i dobre, i złe wydarzenia, i wszystkie moje wybory...
Twoje życie wewnętrzne, które znamy od ponad dwóch tysięcy lat, ileż ono w sobie zawiera darów dla mnie!
...Usmiechnę się za Św. Tereską: jestem bardziej obdarowana od Ciebie, bo mam Maryję!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz