niedziela, 29 marca 2009

MEDYTACJA 38 (czytanie liturgiczne z dnia 29.03.2009)

Ps 51: Stwórz, o Boże, we mnie serce czyste i odnów we mnie moc ducha (Ps 51, 12).
Pan Jezus powiedział:
"Skoro prosisz Mnie o czyste serce i pragniesz, aby ono było źródłem czystych intencji, myśli i czystego patrzenia na całą otaczającą cię rzeczywistość, to najpierw wzrok swojego serca skieruj na Mnie i dostrzegaj Moją obecność w każdym człowieku i w każdym wydarzeniu.

Dzisiaj zrób większy wysiłek, aby świadomie trwać w Mojej obecności i patrzeć na Mnie. A Moje spojrzenie przenikające ciebie odnowi i umocni twojego ducha."
(2.08.2005, Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, t.III)

Ścieżki do medytacji:
Dziś Jezus uczy mnie patrzeć: "...patrzenie na rzeczywistość", "...wzrok serca", "...patrzeć na Mnie". Jeśli w jakichkolwiek okolicznościach najpierw popatrzę na Jezusa - otworzę się przez to na Jego spojrzenie.
Czy wierzę, że Jezus zawsze patrzy na mnie?
Czy wierzę, że Jego spojrzenie jest dotykiem Miłości?
Czy potrzebuję zdobyć się na wysiłek patrzenia na Niego?
Czy chciałabym na rekach Maryi uszyć się kierować wzrok swojego serca na Jezusa?
Czy odpowiem Mu spojrzeniem na spojrzenie, miłością na Miłość?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz