piątek, 20 marca 2009

Bł. Matka Teresa z Kalkuty:"Nie możesz popełnić błędu, jeśli jesteś posłuszny" (24)

"Dobry Bóg obdarzył cię swoją pracą. On pragnie, byś pełnił Jego dzieła na Jego sposób. Pojęcie sukcesu czy porażki nie istnieje dla Boga tak długo, jak długo pełnisz Jego dzieło zgodnie z Jego planem i wolą. Jeśli jesteś posłusznym, nie możesz popełnić błędu.
Szatan dokłada wszelkich starań, by zniszczyć dzieło Boże, a ponieważ nie potrafi tego dokonać walcząc bezpośrednio z Bogiem, nakłania nas, byśmy wykonywali dzieła Boże na nasz własny sposób - wtedy on zyskuje, a my tracimy."
(Wielki Post, s. 86)

Ścieżki do medytacji:
1. Ojcze kochany, myśl o tym, że Ty obdarzasz mnie swoją pracą, cieszy mnie i głęboko mnie wzrusza. Zastanawiam się, jak ją wykonywać na Twój sposób? Potrzebna jest mądrość, odwaga, miłość - to znaczy pragnienie zbawienie dusz...
Co wybieram: liczyć na siebie, czy opierać się na Tobie? Odpowiedź na to pytanie daje każda sytuacja, w której trzeba mówić prawdę, bronić prawdy, cierpieć za prawdę.

2. Kiedy działam na swój własny sposób (idę na kompromis z lęku przed cierpieniem, zwalniam bliźniego z obowiązków stanu moją usłużnością, mam na celu dobre mniemanie o sobie), szatan zyskuje na mojej niewierności, nieufności względem Ojca... Tracę okazję do walki o postawę dziecka, liczącego na wsparcie Ojca. Dziecka, które pełni Jego wolę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz