niedziela, 1 marca 2009

Bł. Matka Teresa z Kalkuty: "Jezu, módl się ze mną, módl się we mnie" (5)

"W czasie tego Wielkiego Postu popracujmy nad naszą modlitwą, naszym skupieniem. Uwolnijmy nasz umysł od wszystkiego, co nie jest Jezusem. Jeśli jest nam trudno się modlić, nie przestawajmy prosić:"Jezu, przyjdź do mojego serca, módl się ze mną, módl się we mnie - abym mógł od Ciebie się nauczyć, jak się modlić".

Bywa, że przychodzi czas, kiedy nie możemy się modlić - wtedy poprostu pozwólmy Jezusowi modlić się w nas do Ojca w ciszy naszych serc. Jeśli nie jesteśmy w stanie mówić, On będizie mówił. Jeśli nie potrafimy się modlic, On będzie się modlił. Oddajmy Mu naszą niemożmność i naszą nicość."
(Wielki Post, s.74-75)

Ścieżki do medytacji:
1. Kochany Ojcze, dziękuje Ci za szkołę modlitwy, którą jest relacja Jezusa z Tobą . Jedna lekcja w tej szkole: "Wy zatem tak się módlcie: Ojcze nasz... Abba... Tatusiu... Jezus prosi mnie być zanurzoną w Twoją obecność. Włąśnie pośród zamętu świata być poza światem. To sprawia cud modlitwy, łaska trwania w postawie Twojego dziecka.

2. Jezu, drogi, jeśłi proszę Cię o modlitwę we mnie i za mnie, to Twoja modlitewna obecność stale oddaje Ojcu chwałę za dar mojego życia, za łaskę wiary i drogę do zbawienia na rękach Maryi.
Doczesne wydarzenia ani moja niemozność modlitwy nie są przeszkodą dla Ciebie w zjednoczeniu ze mną.

3. Mateńko kochana, kiedy modląc się ze mną, uzupełniasz moje braki Twoim doskonałym oddaniem się Bogu, nie wypuszczasz mnie z Twoich ramion, zanurzasz moja duszę w Twojej pełni łask. Owoce Twojej modlitwy dojrzeją w swoim czasie. Dziękuję Ci już dziś!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz