wtorek, 17 marca 2009

Bł. Matka Teresa z Kalkuty:"Posłuszeństwo szczęściem" (21)

"Dziś Jezus pragnie przeżyć w tobie na nowo swoje całkowite posłuszeństwo względem Ojca. Pozwól Mu na to.
To, jak ty się czujesz, nie jest ważne tak długo, jak długo Jezus czuje się w tobie dobrze [...] Posłuszeństwo względem kogoś, kto kocha, jest czymś więcej niż tylko obowiązkiem - jest szczęściem."
(Wielki Post, s. 84)

Ścieżki do medytacji:
1. Czy wiem że Jezus mnie kocha? Czy jestem przekonana? Czy wierzę w to? Czy żyję tą prawdą? Czy Mu ufam?

2. Czy mogę stwierdzić, że zranienia doznane od ludzi, zafałszowały obraz Boga w mojej świadomości?
Mateńko moja, zjednoczona z Panem Bogiem, pomóż mi mówić Tobie o moich zranieniach. Duchu Święty, daj odwagę i zdolność wysłowienia się.

3. Ojcze kochany, jak często wymagają ode mnie posłuszeństwa osoby mnie nieprzyjazne. Lękam się cierpienia - i ulegam ich oczekiwaniom. A doświadczam jeszcze większego cierpienia: pogwałconej godności...
Czy pragnę pamiętać o swojej godności dziecka Twojego i nie ulegać manipulacji?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz