piątek, 13 marca 2009

Bł. Matka Teresa z Kalkuty:"Człowiek potrzebuje ciszy" (17)

"Człowiek potrzebuje ciszy.
Trzeba samemu czy wspólnie szukać Boga w ciszy. To w ciszy gromadzimy tę wewnętrzną moc, którą później wykorzystujemy w działaniu, wkładamy w najdrobniejszy codzienny obowiązek i najtrudniejsze doświadczenie naszego życia."
(Wielki Post, s.81)

Ścieżki do medytacji:
1. Ojcze kochany, skądże tak słaba i lękliwa osoba, jak ja, zdobędzie moc wewnętrzną? Skąd będzie maiła odwagę do zdecydowanego działania, wytrwałość w obowiązkach?
Wydaje mi się, że słabość i lęk mają dostęp do mnie, kiedy czuję się osamotniona.
Dziękuję Ci, że w każdej chwili masz dla mnie dar cichej Twojej obecności... Wszechmocny Ojciec jest dla mnie zawsze.

2. Mateńko, nie zawsze miałam świadomość, że człowiek potrzebuje ciszy. Hałas męczył, zabieganie rodziło zdenerwowanie, zmartwienia pozbawiały spokoju, ale nie miałam pragnienia ciszy...
Wtedy otrzymałam dar poznania osób, przez które Ty otoczyłaś mnie serdeczną troską. Poczułam się bezpieczniej, uwierzyłam, że jestem ważna dla Ciebie.
W ciszy adoracji usłyszałam swój oddech i wzruszenie Twojego Serca zjednoczonego z Jezusem. On uśmiechał się do nas.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz