poniedziałek, 16 marca 2009

Bł. Matka Teresa z Kalkuty:"Jeśli Bóg niczego nam nie zawdzięcza..." (20)

"Pełne poddanie to całkowite oddanie się Bogu. On ofiarował nam siebie. Bóg niczego nam nie zawdzięcza, a jednak gotów jest obdarzyć nas tym, co największe - samym sobą.
Czyż możemy odpowiedzieć Mu jedynie cząstką naszego jestestwa?
Rezygnuję więc z siebie samej i w ten sposób nakłaniam Boga, by żył we mnie.
Jeśli chcemy posiadać Boga, musimy pozwolić Mu posiadać nasze dusze."
(Wielki Post, s. 84)

Ścieżki do medytacji:
1. Jezus zgodził się na każde prześladowanie, które jest udziałem człowieka prawego w świecie pełnym nieprawości. Bo taka jest droga do Zmartwychwstania.
Czy w moim przeżywaniu krzywd i niesprawiedliwości chcę naśladować zgodę Jezusa? Czy wierzę w Zmartwychwstanie ku któremu On pragnie iść we mnie?

2. Maryja też ofiarowała mi siebie. Uczyniła to samo, co Syn.
Czy pragnę Jej męstwa w cierpieniu?
Mateńko moja, Tobie jest znany sens moich cierpień. Dziękuj za nie Jezusowi

1 komentarz:

  1. "Wtedy wchodząc w obręb cierpienia, które jak grób zamknie nas w sobie, będziemy dostrzegać we wszystkim, co do tej pory odbieraliśmy jako udokumentowanie trudów i boleści, przez jakie musimy przejść, zwiastuny zmartwychwstania."
    (s.Ewa Maria Bocian, karmelitanka bosa, "Moje spotkanie z Ewangelią", Poznań 2000, t.3, s.136)

    OdpowiedzUsuń