wtorek, 10 marca 2009

Bł. Matka Teresa z Kalkuty:"Nie jest wazne to, co my mówimy, ale to, co mówi Bóg" (14)

"Bóg kocha ciszę.
Potrzeba byśmy szukali Boga, ale nie odnajdziemy Go w hałasie, w zamieszaniu. Zobaczymy, w jak głębokiej ciszy rosną drzewa, kwiaty, trawa - cała przyroda; w jakie ciszy poruszają się gwiazdy, księżyc i słońce.
Im więcej otrzymamy w naszej cichej modlitwie, tym więcej będziemy mogli dać innym w naszym czynnym życiu. Cisza pozwala nam spojrzeć na wszystko z innej perspektywy. Potrzebujemy tej ciszy, by dotykać dusz.
Najistotniejsze jest nie to, co my mówimy, ale to, co Bóg mówi do nas i przez nas."
(Wielki Post, s. 80)

Ścieżki do medytacji:
1. Ojcze, czego oczekują ode mnie inni? Akceptacji, wyrozumiałości, często uległości, podporządkowania się... A czego potrzebują? Miłości ofiarnej, prawdy bez kompromisów, służby ze względu na Ciebie, a nie na opinię ludzką. Potrzebują Maryi.
W ciszy krótkiej nawet modlitwy czeka na mnie Twoje przypomnienie: Odwagi moje dziecko! Jesteś na rękach Matki!

2. Mateńko moja, wierzę mocno, że Ty w swoim Sercu zachowujesz i rozważasz słowa, które Pan Bóg kieruje do mnie na modlitwie. Zachowujesz i nimi żyjesz. Za mnie. Przypominaj mi o nich tak często, jak będziesz chciała. Dziękuję Ci!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz