piątek, 2 stycznia 2009

MEDYTACJA 18 (czytanie liturgiczne z dnia 02.01.2009)

1 J 2, 22-28: Teraz właśnie trwajcie w Nim (1 J2,28).

Pan Jezus powiedział:
"Cokolwiek będziesz dzisiaj robiła, w jakiejkolwiek znajdziesz się sytuacji, bądź we Mnie, trwaj we Mnie. Nie zawsze będzie możliwe świadome trwanie w Mojej obecności, ale tę wole odnawiaj w sobie w ciągu całego dnia.

Trwać we Mnie, to znaczy wytrwać na krzyżu swoich obowiązków i zadań. Bądź wierna - chociaż warunki zewnętrzne nie pomagają, chociaż trzeba włożyć więcej wysiłku w każde zadanie, to jednak trwaj we Mnie.

Trwaj we Mnie właśnie teraz, kiedy wydaje się, że w sercu jest sucho i pusto, kiedy nie ma żadnej pomocy ze strony uczuć. Wtedy wierność jest najmocniejszym znakiem i świadectwem miłości."
(Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, tom III)

Ścieżki do medytacji:
1. Jezu, mam głęboko w sercu pragnienie przyjaźni. Pragnę być darem i też mieć pewność, że druga osoba jest mi wierna.
To odnawianie woli, o które prosisz, będzie przypominaniem sobie: jestem darem dla mojego Przyjaciela!

2. Dziękuję Ci, Przyjacielu, za wielkie współczucie dla mnie, kiedy nazywasz "krzyżem" moje obowiązki i zadania.
Pragnę razem z Maryją trwać wiernie w Tobie.

3. Ojcze kochany, dziękuję Ci za poruszenia uczuć, które są pomocą w relacji z Tobą.
Jednak pragnę być Ci wierna i teraz, chociaż "w sercu jest sucho i pusto".


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz