niedziela, 25 stycznia 2009

MEDYTACJA 26 (czytanie liturgiczne z dnia 25.01.2009)

Mk 1, 14-20: Nawracajcie się i wierzcie w Ewangelię (Mk 1, 15).

Pan Jezus powiedział:
"Nie odkładaj decyzji nawrócenia nawet na chwilę później, ale teraz, w tym momencie zacznij na nowo w Imie Moje, pod znakiem krzyża, a Ja dam tobie potrzebne łaski i umocnię siły. Wtedy nawet to, co zaczęłaś, dokończysz w nowym duchu.

Ile razy w ciągu dnia twój duch na nowo osłabnie, tyle razy zaczynaj jeszcze raz od znaku krzyża, w Moje Imię.
Nie zniechęcaj się, jeżeli dzisiaj będzie konieczne, abyś nawracała się siedemdziesiąt siedem razy. Pamiętaj, że każde twoje nawrócenie cieszy Mnie i sprawiasz Mi wielką radość wiernie zaczynając od początku."
(22.01.2006, Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, tom III)

Ścieżki do medytacji:
1. Ojcze, jesteś nieskończenie cierpliwy: więcej niż siedemdziesiąt siedem razy zaczynam swoje zadania bez myśli o Tobie. Potem się użalam na swoje przemęczenie, poddaje się niechęci...
Miłość cierpliwa jest...

2. Jezu, mimo Niedzieli, troski i niepokoje są te same, co wczoraj. Stałe.
A Ty dajesz łaskę, by stałe było we mnie pragnienie Twojej obecnosći.
Dajesz mi obecność Maryi, która żyję tą łaską za mnie stale, aby nie była przez moje lenistwo pomniejszona Twoja Chwała.
Miłość wszystko znosi...

3. Maryjo kochana, dziękuję za Twoją cichą obecność. To Ty zachęcasz mnie do akceptacji samej siebie.
Tylko Twoje Serce Matki wie, jaką krzywdę czyniłam sobie tym, że nie chciałam zaprosić Ciebie do historii moich zranień. Nie czułam potrzeby zwierzać się Tobie z moich cierpień. A to właśnie mój ból jest murem, oddzielającym mnie od akceptacji siebie i od zaufania miłości Ojca.
Miłość współweseli się z prawdą...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz