poniedziałek, 19 stycznia 2009

MEDYTACJA 25 (czytanie liturgiczne z dnia 18.01.2009)

1 Sm 3, 3b-10.19: Pan zawołał Samuela, a ten odpowiedział: Oto jestem. (...) Mów Panie, bo sługa Twój słucha (1 Sm 3, 4.9)

Pan Jezus powiedział:
"Pragnę, abyś dzisiaj miała w sobie wrażliwość Samuela na Mój głos. "Oto jestem" - powtarzaj te słowa w swoim sercu. Niech one wyrażają twoją zupełną gotowość na danie Mnie odpowiedzi i twoją dyspozycyjność, gdy usłyszysz Mój głos w swoim sercu, gdy będę cię wołał po imieniu."
(15.01.2005, Teresa Chomieniec, Rozmowy z moim Panem, tom III)

Ścieżki do medytacji:
1. Ojcze, Twój głos będzie dzisiaj nie jeden raz wzywał mnie do służby bliźnim w ich potrzebach. Pomóż mnie służyć w pewności, że z miłości do mnie wybrałeś dla mnie ten rodzaj służby. Daj mi wrażliwość na ich potrzeby. Daj miłość do Ciebie w każdej osobie.

2. Jezu, Ty zawsze wiernie odpowiadasz na głos Ojca i prowadzisz mnie do Niego zgodnie z Jego Wolą. Przebaczasz mi , kiedy zauważę, jak stawiam Ci opór. Bądź we mnie miłosierdziem dla moich bliskich, jeśli trwają w błędzie, zamykają się na Twoją obecność.

3. Mateńko moja, idziesz ze mną krok w krok. Zawsze odpowiadasz Ojcu: "Oto jestem" za mnie. Dzięki komunii życia z Tobą uczę się rozpoznawać pokusy zniechęcenia i wybierać wierność Woli Ojca.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz