niedziela, 4 stycznia 2009

MEDYTACJA 20 (czytanie liturgiczne z dnia 04.01.2009)

J 1, 1-18: Słowo stało sie ciałem i zamieszkało między nami. (J 1, 14).

Pan Jezus powiedział:
"Jestem, aby uczestniczyć w całym twoim życiu, we wszystkich twoich sprawach, problemach, w tym, co robisz, czym się zajmujesz, co przeżywasz.

Jestem, aby kierować twoim życiem, wszystkimi jego detalami, wszystkimi wydarzeniami, sprawami małymi i wielkimi.

Jestem, aby wypełnić ciebie radością Mojej obecności i bliskości, aby nasycić twoje serce pokojem Mojego Serca.

Jestem, abyś doświadczyła, poznała, jak bardzo jesteś ukochana, jak cenna, jak niezastąpiona.

Jestem, aby uczynić ciebie szczęśliwym Moim dzieckiem, szczęśliwą oblubienicą mojego serca.

Jestem, aby nieustannie cię karmić i umacniać Ciałem i Krwią swoją na drodze do Domu Ojca."

(31.12.2005, Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, tom III)

Ścieżki do medytacji:
1. Jezu, potrzebuję Twojego kierownictwa, Twojego udziału w całym moim życiu.
W mojej grzeszności jestem zdana na własne ambicje i lęki, niestałość i nieroztropność.
Pomóż mi odkryć, w czym opieram się Twojemu kierownictwu?

2. Tak, Jezu kochany, pokój Twojego Serca jest właśnie dla grzeszników.
Twoja bliskość daje mi radość, której nie daje żadna relacja, żaden udany pomysł , żaden skarb świata. Kochasz grzesznika.
Umacniaj mnie w postanowieniu żałować za grzechy z miłości do Ciebie.

3. Jezu drogi, zamieszkałeś między nami, tutaj na naszej drodze do Domu Ojca. Ponieważ nie mieliśmy Pokarmu, który by nas umacniał stale.
Eucharystia dzisiaj pokazała mi, że jestem podobna do człowieka, który wpadł w ręce zbójców i na pół umarły leży na drodze...
A Ty zobaczyłeś mnie i wzruszyłeś się głęboko: podszedłeś do mnie i opatrzyłeś mi rany (Łk 10, 30-34) ... Dziękuję, Jezu!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz